Berga Missionsförsamling

missionskyrkan_1.jpg

Vilka är vi?

Berga Missionsförsamling är en del av Equmeniakyrkan, ett av de största kristna samfunden i Sverige. Vi är en församling för människor i alla åldrar och olika livssituationer. Vår församling är en mötesplats dit man kan komma med sina frågor, sin tro och sitt tvivel.

Vad tror vi på?

Tillsammans med den kristna kyrkan över hela världen bekänner vi oss till Jesus Kristus - Guds egen son - som Herre och Frälsare, så som Bibeln berättar. Vi tror att Bibeln - som är Guds ord till oss människor – är aktuell och har ett angeläget budskap till oss idag.

Vad gör vi?

Vi vill hjälpa människor att hitta vägen till en personlig tro på Jesus Kristus. Därför har vi regelbundna gudstjänster där Bibeln, bönen och nattvarden är det centrala, men där sång & musik också har en given plats.

På gång

ti 30/7 09:00 Öppen kyrka
Kyrkan öppen för dig som vill:
Tända ett ljus, samtala,
be en bön, vara i stillhet
4/8 10:00 Gudstjänst
Carina Nicklasson
Kyrkkaffe, församlingsmöte
ti 6/8 09:00 Öppen kyrka
Kyrkan öppen för dig som vill:
Tända ett ljus, samtala,
be en bön, vara i stillhet